| تاثیر یاددهی بازیهای گروهی و تعاملی ورزشی بر روی شایستگی اجتماعی و خودآگاهی هیجانی دانشآموزان ابتدایی پرخاشگر شهر اصفهان |
| کد مقاله : 1040-4THPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
نیکا کوشکی *1، فاطمه بوستانی2 1دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان 2دانشجو معلم تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| هدف از انجام این تحقیق، تاثیر یاددهی بازیهای گروهی و تعاملی ورزشی بر روی شایستگی اجتماعی و خودآگاهی هیجانی دانشآموزان ابتدایی پرخاشگر شهر اصفهان بود. روش تحقیق به صورت نیمهتجربی بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان ابتدایی دختر در شهر اصفهان بودند که تعداد 44 دانشآموز با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند با گروهبندی آزمایش و کنترل به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای گروه آزمایش 10 جلسه تمرین یاددهی بازیهای گروهی و تعاملی ورزشی در نظر گرفته شد و درنهایت با استفاده از پرسشنامه شایستگی اجتماعی زو و جی(2012) و خودآگاهی هیجانی ریفی(2007) دادهها جمعآوری شدند. برای تحلیل دادهها از آزمون کواریانس مانکوا استفاده شد. نتایج تحقیق ﻧﺸﺎن داد ﻛﻪ یاددهی بازیهای ورزشی گروهی و تعاملی بر خودآگاهی هیجانی و شایستگی اجتماعی دانشآموزان دختر ابتدایی در گروه آزمایش تاثیر مثبت و معناداری داشته است. 26 درصد از تغییرات خودآگاهی هیجانی و 38 درصد از تغییرات شایستگی اجتماعی؛ متاثر از اثر آموزش بازیهای ورزشی گروهی و تعاملی بوده است. آموزش و توجیه نمودن معلمان متخصص تربیتبدنی در زمینه بازیهای گروهی و تعاملی ورزشی ضروری میباشد. مخصوصا آموزش صحیح این یازیها به دانشجومعلمان رشته تربیتبدنی و دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی در قالب درس اصول و مبانی آموزش تربیتبدنی در مدارس ابتدایی لازم و ضروری است. |
| کلیدواژه ها |
| بازی ورزشی، بازی گروهی و تعاملی، شایستگی اجتماعی، خودآگاهی هیجانی، دانشآموزان ابتدایی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |