| تحلیل مقایسه ای تدریس آنلاین و حضوری تربیت بدنی: بررسی تفاوتها و نتایج |
| کد مقاله : 1062-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
سعید خانمرادی *1، محسن حلاجی2 1گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان ، تهران، ایران 2گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| در این تحقیق، تأثیرات تدریس آنلاین و حضوری در تربیت بدنی مورد مقایسه قرار گرفته است. برای این منظور، مقالات منتشرشده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ که به این دو روش تدریس در تربیت بدنی پرداختهاند، جمعآوری و تحلیل گردید. از روش مروری (Narrative Review) برای تحلیل ۴۱ مقاله نهایی استفاده شد. نتایج نشان داد که تدریس آنلاین به دلیل محدودیتهای موجود در تعامل فیزیکی، ارزیابی عملکرد و انگیزش دانشآموزان، چالشهایی را به همراه دارد. در مقابل، تدریس حضوری با فراهم آوردن فرصتهای تعامل فیزیکی و مشارکت در فعالیتهای عملی، موجب افزایش انگیزش و مشارکت دانشآموزان میشود. این تحقیق بهطور واضح نشان داد که هر دو روش مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارند. برای بهبود فرآیند آموزش تربیت بدنی، استفاده از روش ترکیبی که شامل تدریس آنلاین و حضوری باشد، میتواند به نتایج بهینه در یادگیری، انگیزش و عملکرد دانشآموزان منجر شود و به تکمیل فرآیند یادگیری کمک کند. |
| کلیدواژه ها |
| تدریس آنلاین، تدریس حضوری، انگیزش، مشارکت، آموزش تربیت بدنی. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |