| آموزش دو و میدانی بازیمحور درچارچوب دانش آموزش محتوا PCK |
| کد مقاله : 1067-4THPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
روح الله محمدی میرزایی *1، مجید محمدی2 1عضو هیئت علمی گروه آموزشی تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید چمران 2عضو هیئت علمی گروه آموزشی تربیت بدنی، دانشگاه لرستان |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر، به بررسی آموزش پرش طول در دو و میدانی از طریق رویکرد بازیمحور در چارچوب دانش آموزش محتوا-PCK میپردازد. جستوجوها در پایگاههای علمی برای بازه زمانی ۲۰۱۴–2025 با کلیدواژههای "یادگیری پرش طول از طریق بازی"، "پداگوژی در آموزش تربیت بدنی"، "دانش محتوای آموزشی تربیت بدنی"،" مبانی نظری دانش محتوا (CK)"، "نحوه آموزش مؤثر در توسعه مهارتهای حرکتی پایه و میزان مشارکت دانشآموزان دبستانی" گردآوری و واکاوی شدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که استفاده از روشهای نوآورانه و متناسب با مراحل رشد، رویکرد ترکیبی بازنمایی دانش محتوا به شیوههای کلامی/دیداری، نحوه سازماندهی مفهومسازی و محتوا تکالیف آموزشی برای تدریس، تحلیل محتوای حرکات پایه (حرکات جابهجایی) منجر به بهبود چشمگیری در یادگیری مهارتهای حرکتی پایه و مراحل فنی پرش طول (آمادهسازی اولیه، شتابگیری یا دورخیز، جهش/تیک-آف، پرواز، فرود) میشود. یافتههای پژوهش حاضر میتواند به آموزش محتوا از طریق بازنماییهای کلامی/دیداری، ارائه اصول پایهای تکنیکی و تمرینهای مهارتی و آمادگی جسمانی مرتبط با پرش طول در قالب یک فعالیت بازیمحور دو و میدانی به معلمان تربیتبدنی و مدرسان دو و میدانی دانشگاهها کمک کند. |
| کلیدواژه ها |
| رویکرد بازیمحور، پداگوژی، تعلیم و تربیت، دو و میدانی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |