ارایه مدلی کاربردی برای معکوس سازی بازیهای مجازی به بازیهای طبیعت محور
کد مقاله : 1081-4THPECONF (R2)
نویسندگان
هادی کجباف نژاد *
عضو هیات علمی موسسه آموزس زند شیراز
چکیده مقاله
در عصر دیجیتال امروز، کاهش زمان بازی کودکان در فضای باز با استفاده بیش از حد از بازی های مجازی، نگرانی‌هایی را در مورد سلامت جسمی، سلامت روان و رشد کلی آنها در درازمدت ایجاد کرده است. این مقاله بر اهمیت معکوس سازی بازیهای مجازی به بازیهای طبیعت محور کاهش بازی در فضای باز را می‌توان به عواملی مانند افزایش استفاده از فناوری، فشارهای تحصیلی، نگرانی‌های ایمنی و تغییر نگرش‌های اجتماعی نسبت داد .کاهش بازی در فضای باز و زمان بیش از حد استفاده از صفحه نمایش با مسائل مختلفی از جمله مشکلات سلامت روان، اختلال در الگوهای خواب، رفتارهای شبه اختلال بیش فعالی کمبود توجه و مرتبط بوده است. برای معکوس سازی زمان بازی در فضای مجازی ، استراتژی‌های کاربردی شامل بازنگری اولویت‌ها برای ایجاد تعادل بین استفاده از فناوری و فعالیت‌های فضای باز، ترویج آموزش طبیعت در مدارس، ایجاد فضاهای امن در فضای باز، تشویق مشارکت والدین، پرداختن به نگرانی‌های ایمنی، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش، تقویت همکاری بین مدارس و سازمان ها و ارایه شده است.
کلیدواژه ها
مدلی کاربردی، معکوس سازی ، بازیهای مجازی ، بازیهای طبیعت محور
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر