| اثر قدردانی مدیران مدارس بر تابآوری و موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1134-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
علی چوری *1، کوثر کوهساریان2 1استادیار گروه علوم ورزشی دانشگاه گنبد کاووس 22- گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم اجتماعی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران |
| چکیده مقاله |
| هدف از پژوهش حاضر اثر قدر دانی مدیران مدارس بر تاب آوری و موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی بود. روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی، از نظر سنجش همبستگی و از نظری جمع آوری اطلاعات میدانی (پیمایشی)، بود. جامعه آماری این تحقیق معلمان تربیت بدنی در سطح مدارس استان گلستان که به تعداد 747 نفر در نظر گرفته شده است که در این تحقیق تعداد 234 نفر به عنوان حجم نمونه در این تحقیق مشارکت کردند. شیوه نمونه گیری مورد استفاده در این پژوهش نیز انتخاب غیر احتمالی در دسترس است. برای جمعآوری دادههای این پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد قدردانی، تابآوری و موفقیت شغلی استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط متخصصان مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ بهترتیب 91/0، 86/0 و 89/0 محاسبه گردید. دادههای گردآوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شدند. نرمافزارهای SPSS 25 و Smart PLS 3 جهت تحلیل دادهها مورد استفاده قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان داد، قدردانی مدیران مدارس بر تاب آوری معلمان تربیت بدنی اثر معنی داری دارد. قدردانی مدیران مدارس بر موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی اثر معنی داری دارد. قدردانی مدیران مدارس بر موفقیت شغلی معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی تاب آوری اثر معنی داری دارد. |
| کلیدواژه ها |
| قدردانی مدیران، موفقیت شغلی شغلی، تاب آوری. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |