اثر مهارت مربیگری مدیران مدارس بر کامیابی شغلی و یادگیری معلمان تربیت بدنی
کد مقاله : 1140-4THPECONF (R1)
نویسندگان
علی چوری *1، احمد غفاری2
1استادیار گروه علوم ورزشی دانشگاه گنبد کاووس
22- گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم اجتماعی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر اثر مهارت مربیگری مدیران مدارس بر کامیابی شغلی و یادگیری معلمان تربیت بدنی بود. روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی، از نظر سنجش همبستگی و از نظری جمع آوری اطلاعات میدانی (پیمایشی)، بود. جامعه آماری این تحقیق معلمان تربیت بدنی در سطح مدارس استان گلستان که به تعداد 740 نفر در نظر گرفته شده است که در این تحقیق تعداد 252 نفر به عنوان حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران در این تحقیق مشارکت کردند. شیوه نمونه گیری مورد استفاده در این پژوهش نیز انتخاب غیر احتمالی در دسترس است. برای جمع‌آوری داده‌های این پژوهش از سه پرسش‌نامه استاندارد مهارت های مربیگری ، یادگیری حرفه‌ای معلمان و کامیابی شغلی استفاده شد. روایی پرسش‌نامه‌ها توسط متخصصان مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آن‌ها در یک مطالعه مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ به‌ترتیب 86/0، 85/0 و 88/0 محاسبه گردید. داده‌های گردآوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شدند. نرم‌افزارهای SPSS 25 و نرم افزار لیزرل جهت تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش نشان داد، مهارت مربیگری مدیران مدارس بر یادگیری معلمان تربیت بدنی اثر معنی داری دارد.مهارت مربیگری مدیران مدارس بر کامیابی شغلی معلمان تربیت بدنی اثر معنی داری دارد. مهارت مربیگری مدیران مدارس بر یادگیری معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی کامیابی شغلی اثر معنی داری دارد.
کلیدواژه ها
مهارت مربیگری مدیران،کامیابی شغلی، یادگیری معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر