نقش بازاریابی ورزشی در جذب دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی دانشگاهی (مطالعه موردی پردیس شهید مطهری شیراز)
کد مقاله : 1145-4THPECONF (R1)
نویسندگان
میثم بیک *1، علیرضا زارع1، معصومه ملامحمدی2
1گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی ۸۸۹- ۱۴۶۶۵ تهران، ایران
2دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی ورزشی در جذب دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی دانشگاهی است. این مطالعه با رویکرد کیفی و روش موردی، با مشارکت اساتید تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و بر اساس تکنیک اشباع نظری صورت گرفت و طی آن ۲۰ نفر از آگاهی‌دهندگان کلیدی انتخاب و با آنان مصاحبه شد. ابزار گردآوری داده‌ها شامل مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته در قالب گروه‌های کانونی و مطالعه اسناد بود. برای تأمین روایی و پایایی از معیارهای لینکلن و گوبا استفاده شد. تحلیل داده‌ها بر اساس الگوی داده‌بنیاد استراوس و کوربین انجام گرفت. نتایج نشان داد سه مقوله اصلی بازاریابی محصولی و خدمات ورزشی، بازاریابی ارتباطی و تبلیغاتی و بازاریابی تجربه‌ای و محیطی به‌عنوان شرایط علّی نقش دارند. همچنین عوامل اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و محیطی به‌عنوان شرایط زمینه‌ای و موانع مدیریتی و فرهنگی به‌عنوان عوامل مداخله‌گر شناسایی شدند. پیامدهای این فرایند در سه سطح فردی، اجتماعی و دانشگاهی تبیین شد.
کلیدواژه ها
بازاریابی، فعالیت های ورزشی، دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر