بررسی تأثیر بازخورد معلم بر همدلی دانش‌آموزان در آموزش درس تربیت‌بدنی
کد مقاله : 1153-4THPECONF
نویسندگان
حسن هلالی اقدم *1، حمزه مرادی2، زلیخا علیزاده نصرآبادعلیا3
1عضو هیات علمی
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
3عضو هیات علمی دانشگاه
چکیده مقاله
هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر بازخورد معلم در کلاس تربیت‌بدنی بر همدلی دانش‌آموزان پسر می باشد. این مطالعه از نوع نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون و گروه کنترل بود. 30 دانش آموز پسر با دامنه سنی (14 الی 15) سال به صورت تصادفی به دو گروه تجربی با میانگین سنی(51/. ± 45/14) و گروه کنترل(45/. ± 70/14) تقسیم شدند. ابتدا از هر دو گروه با استفاده از آزمون همدلی، پیش‌آزمون به عمل آمد. گروه تجربی در برنامه تمرینی(8 هفته و 2 جلسه در هفته و هر جلسه به مدت یک ساعت) در برنامه آموزش تربیت بدنی و دریافت بازخورد معلم شرکت کردند. در انتها از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. از روش های آماری توصیفی، آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره در سطح معنی داری (p ≤ 0.05) ‌ برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه آزمودنی در پس‌آزمون، تفاوت معنی داری در نمرات مقیاس همدلی و خرده مقیاس‌های (توجه همدلانه، دیدگاه‌گرایی و آشفتگی شخصی) وجود دارد. با توجه به یافته‌های تحقیق می توان نتیجه گرفت که بازخورد معلم تربیت‌بدنی می تواند تاثیر معنی‌داری در رشد همدلی دانش‌آموزان داشته باشد.
کلیدواژه ها
بازخورد، همدلی، آموزش تربیت‌بدنی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر