| بررسی تأثیر بازخورد معلم بر همدلی دانشآموزان در آموزش درس تربیتبدنی |
| کد مقاله : 1153-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
حسن هلالی اقدم *1، حمزه مرادی2، زلیخا علیزاده نصرآبادعلیا3 1عضو هیات علمی 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 3عضو هیات علمی دانشگاه |
| چکیده مقاله |
| هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر بازخورد معلم در کلاس تربیتبدنی بر همدلی دانشآموزان پسر می باشد. این مطالعه از نوع نیمهتجربی با طرح پیشآزمون – پسآزمون و گروه کنترل بود. 30 دانش آموز پسر با دامنه سنی (14 الی 15) سال به صورت تصادفی به دو گروه تجربی با میانگین سنی(51/. ± 45/14) و گروه کنترل(45/. ± 70/14) تقسیم شدند. ابتدا از هر دو گروه با استفاده از آزمون همدلی، پیشآزمون به عمل آمد. گروه تجربی در برنامه تمرینی(8 هفته و 2 جلسه در هفته و هر جلسه به مدت یک ساعت) در برنامه آموزش تربیت بدنی و دریافت بازخورد معلم شرکت کردند. در انتها از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. از روش های آماری توصیفی، آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره در سطح معنی داری (p ≤ 0.05) برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه آزمودنی در پسآزمون، تفاوت معنی داری در نمرات مقیاس همدلی و خرده مقیاسهای (توجه همدلانه، دیدگاهگرایی و آشفتگی شخصی) وجود دارد. با توجه به یافتههای تحقیق می توان نتیجه گرفت که بازخورد معلم تربیتبدنی می تواند تاثیر معنیداری در رشد همدلی دانشآموزان داشته باشد. |
| کلیدواژه ها |
| بازخورد، همدلی، آموزش تربیتبدنی. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |