عوامل موثر بر نگرش و قصد استفاده از هوش مصنوعی در معلمان تربیت بدنی
کد مقاله : 1162-4THPECONF
نویسندگان
عادل میرزایی *1، رسول محمدی2، رضا عبداللهی2
1دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش، شهریار، ایران
2دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش، شهریار، ایران.
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد استفاده از هوش مصنوعی در معلمان تربیت بدنی بود. پژوهش حاضر به روش کمّی انجام شد و برای آزمون مدل پژوهش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی بکار گرفته شد. تعداد 384 نفر از معلمان تربیت بدنی استان تهران که سابقه کار کردن با حداقل یکی از ربات‌های هوش مصنوعی را داشتند، به روش دردسترس انتخاب و پرسشنامه کاربرد هوش مصنوعی در خدمات ورزشی ‏‏(چین و دیگران، ۲۰۲۲) را تکمیل کردند. نتایج مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی نشان داد اهمیت کلاس تربیت بدنی، سهولت استفاده از هوش مصنوعی در کلاس تربیت بدنی، سودمند بودن هوش مصنوعی برای کلاس تربیت بدنی بر نگرش نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در کلاس تربیت بدنی تاثیر مثبت معنادار دارد. هم‌چنین، نگرش نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در کلاس تربیت بدنی بر قصد استفاده از هوش مصنوعی در کلاس تربیت بدنی تاثیر مثبت معنادار دارد.
کلیدواژه ها
نگرش، قصد استفاده، هوش مصنوعی، معلمان تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر