| اثربخشی مهارتهای ادراکی- حرکتی بر سواد بدنی دانش آموزان مقطع ابتدایی |
| کد مقاله : 1169-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
سمیه کریم نیا عربی * دبیر تربیت بدنی |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی مهارتهای ادراکی-حرکتی سواد بدنی دانشآموزان مقطع ابتدایی پرداخته است.با توجهبه این که سواد بدنی زیر بتایهمه سوادهاست. این مطالعه بهصورت نیمه تجربی (نیمه آزمایشی) و کنترلدار اجرا شد و در آن از طرح گروه مداخله با گروه کنترل استفاده گردید. جامعه آماری شامل دانشآموزان مقطع ابتدایی یکی از مدارس شهرستان فریدونکنار در سال تحصیلی 1405-1404 بود. 30 دانشآموز (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) بهطور تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) استفاده شد. نرمافزار SPSS نسخه 21 برای تحلیل دادهها بهکار رفت. یافتههای این پژوهش نشان داد که تمرین مهارتهای ادراکی-حرکتی تأثیر معناداری بر سواد بدنی دانشآموزانمقطع ابتدایی دارد. همچنین نتایج نشان می دهد این تمرینات بر رفتار روزانه، انگیزه و اعتماد به نفس، شایستگی جسمانی و دانش و درک دانشآموزان مقطع ابتدایی موثر می باشد. |
| کلیدواژه ها |
| سواد بدنی، مهارت ادراکی حرکتی، دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان فریدونکنار |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |