| بررسی نقش مدرسه در سلامت و وضعیت روانی دانش آموزان |
| کد مقاله : 1172-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
گلناز سادات جهانی * ندارم |
| چکیده مقاله |
| مدرسه بهعنوان یکی از نهادهای بنیادین اجتماعی، محیطی پویا و نظاممند برای آموزش، پرورش و رشد همهجانبه شخصیت کودکان به شمار میرود، کودکانی که سازندگان جامعهی فردا محسوب می شوند.استقرار و تداوم فرآیندهای آموزشی و تربیتی در گرو بهرهگیری از شیوههای علمی و اثربخش آموزش، برخورداری از محیط فیزیکی مطلوب و نیز فراهمسازی فضای روانی سالم و حمایتگر است. اگرچه بخش عمدهای از خدمات راهنمایی و مشاوره در مدارس و دانشگاهها متمرکز است و محدودیتهایی نیز در گسترش آن در سطح ملی وجود دارد، اما پیچیدگی و تنوع روزافزون زندگی اجتماعی معاصر ایجاب میکند تا تمامی دانشآموزان به این خدمات دسترسی مؤثر داشته باشند. در این میان، عوامل اجتماعی و وضعیت سلامت روانی دانشآموزان از جمله مهمترین دلایل افزایش نیاز آنان به بهرهمندی از خدمات تخصصی مشاوره و راهنمایی به شمار میرود.از میان عوامل مؤثر بر حفظ و ارتقای سلامت و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان، مشاوره تحصیلی و برخوردهای عاطفی و روانی مؤثر جایگاهی ویژه دارد. هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش مدرسه در سلامت و شکوفایی استعداد های دانش آموزان است. پرسش مقاله حاضر این است که مدرسه چه نقشی در سلامت و وضعیت روانی دانش آموزان دارد؟ فرضیه ای که در پاسخ به این پرسش تحقیق حاضر مورد سنجش و آزمون قرار می گیرد این است که: محیط مدرسه با ارائه خدمات مشاورهای موجب ارتقای بهداشت و سلامت روانی دانشآموزان می گردد. |
| کلیدواژه ها |
| مدرسه، مشاوره، راهنمایی،سلامت،بهداشت روان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |