رابطه بین هوش مصنوعی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان هنرستان تربیت بدنی
کد مقاله : 1206-4THPECONF
نویسندگان
مهدی سلیمی *1، رضا رجب زاده2، سید حسن شبانی2
1گروه آموزش تربیت بدنی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی ۸۸۹-۱۴۶۶۵تهران، ایران Department of Physical Education, Farhangian university, P.O Box 14665-889, Tehran,Iran
2آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه بین هوش مصنوعی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان هنرستان تربیت بدنی بود. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی گذشته نگر با طرح همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان هنرستان پسرانه تربیت بدنی پوریا ولی مشهد و به تعداد 230 نفر بود که با توجه به تعداد جامعه و بر اساس جدول مورگان، تعداد 140 نفر از دانش آموزان این هنرستان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های هوش مصنوعی شمالی احمدآبادی و برخورداری احمدآبادی (1403) و راهبردهای یادگیری کائوسر و همکاران (2024) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون همبستگی پیرسون با نرم افزار spss صورت گرفت. نتایج نشان داد که بین هوش مصنوعی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان هنرستان تربیت بدنی رابطه معنی داری وجود دارد به طوری که با افزایش هوش مصنوعی راهبردهای یادگیری فراشناختی، یادگیری خودتنظیمی، پرسش و پاسخ تفصیلی، تمرین ترکیبی و یادگیری مشارکتی بهبود می بخشد. ازین رو پیشنهاد می شود معلمان و مدیران در جهت توسعه راهبردهای یادگیری دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی، از هوش مصنوعی استفاده نمایند.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، راهبردهای یادگیری، دانش آموز، هنرستان تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر