*#(مروری بر ارزیابی تأثیر فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی بر یادگیری عملی و نظری در تربیت‌بدنی)#*
کد مقاله : 1214-4THPECONF (R1)
نویسندگان
فرزانه یادگاری *1، خلیل اله منیخ2، سید علاء فیضی پور1
1دبیر تربیت بدنی
2هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان واحد پردیس بهشتی
چکیده مقاله
در سال‌های اخیر، فناوری‌های دیجیتال و سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تحول چشمگیری در حوزه آموزش ایجاد کرده‌اند. با این وجود، همچنان چالش‌های اساسی در مسیر بهره‌گیری مؤثر از این فناوری‌ها در یادگیری عملی و نظری تربیت‌بدنی وجود دارد. کلید مواجهه با این چالش‌ها در شناخت عمیق‌تر ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و سازوکارهای آموزشی فناوری‌های نوین نهفته است. از آنجا که یادگیری مهارت‌های حرکتی و مفاهیم نظری در تربیت‌بدنی نیازمند بازخورد دقیق، تعامل فعال و تجربه‌محوری است، مطالعه و مدل‌سازی کارکرد فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزش ایفا کند. در این مطالعه، سعی داریم با مرور یافته‌ها و رویکردهای موجود درباره کاربرد ابزارهای دیجیتال، سیستم‌های تحلیل حرکت و محیط‌های واقعیت افزوده و مجازی، به بررسی تأثیر این فناوری‌ها بر یادگیری عملی و نظری در تربیت‌بدنی بپردازیم. همچنین، مطالعات کاربردی مرتبط را مرور کرده و مسیرهای پیشنهادی برای رفع چالش‌های آموزشی و توسعه کاربست‌های آینده‌محور این فناوری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
کلیدواژه ها
فناوری‌های دیجیتال، هوش مصنوعی، تربیت‌بدنی، یادگیری عملی، یادگیری نظری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر