| بررسی رابطه بین آموزش مجازی درس تربیتبدنی و یادگیری خودتنظیم در دانشآموزان |
| کد مقاله : 1219-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
زهرا خسروی1، مهرزاد خارستانی *2، عبدالرضا خسروی3 1دبیر اموزش و پرورش 2دبیر آموزش و پرورش 3عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دورود |
| چکیده مقاله |
| با توجه به شرایط فعلی جامعه و آموزش مجازی، دانشآموزان بخش عمدهای از فرصتهای خود را در شبکههای مجازی میگذرانند. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه آموزش مجازی درس تربیتبدنی و یادگیری خودتنظیم در بین دانشآموزان بود. رویکرد تحقیق حاضر از نوع توصیفی - همبستگی بود. به منظور دستیابی به هدف تحقیق و بررسی فرضیه تحقیق 100 نفر دانشآموز دختر به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در این تحقیق پرسشنامه سبکهای یادگیری خودتنظیمی پنتریج و دی گروت بود. برای تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون با استفاده از SPSS نسخه 27 انجام شد. نتایج مشخص کرد که بین مؤلفههای سبکهای یادگیری خودتنظیمی و آموزش مجازی درس تربیتبدنی رابطه معنیداری وجود دارد. از آنجا که یکی از امکانات مهم آموزشهای مجازی، وجود تعامل و محاورههای تحت وب و اینترنت بین فراگیر و مدرس و حتی بین خود فراگیران است توصیه میشود که امکان پرسش و پاسخ بین معلمین و دانشآموزان، سیستم ارزشیابی، نمره گذاری و مشاهده و اخذ کارنامه از طریق اینترنت، ویدیو کنفرانس و محاوره اینترنتی بین معلمین و اولیای دانشآموزان فراهم گردد. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش مجازی، درس تربیتبدنی، یادگیری خودتنظیم، دانشآموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |