| تاثیر برنامه های تربیت بدنی بر کاهش اختلالات رفتا ی و پرخاشگری دانش اموزان |
| کد مقاله : 1271-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
سحر خسروی *1، تکتم نعمتی2، هانیه بقال1 1دانشجوی کارشناسی اموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان 2استادیار گروه اموزشی تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| پرخاشگری به عنوان یکی از ویژگی های شخصیتی به مقدار طبیعی در اشخاص مشاهده می شود و تا حدودی تحت تاثیر فرهنگ و مذهب قرار دارد.گاهی هم به عنوان واکنش های موقتی در برابر مسائل محیطی ظاهر می شود و البته در برخی مواقع،از حد طبیعی خود خارج شده و به عنوان یک اختلال شخصیتی موجب ازار فرد و اطرافیان می گردد.اوج پرخاشگری در سنین 6، 11 و 16 سالگی می باشد. این پدیده روانی در میان پسران به مراتب بیشتر از دختران است. این تفاوت در همه فرهنگ ها و در همه سنین و حتی در اکثر حیوانات دیده می شود( وزیری و لطفی کاشانی، 1381).پژوهش مورد نظر با رجوع به سایت های Google scholar / SID / PubMed انجام شده است.از کلید واژه های پرخاشگری،تربیت بدنی،اختلالات روانی استفاده شده است.در انتها از تعداد 40 مقاله، 20 مورد انتخاب و در بازه زمانی 1990 تا 2024 مورد بررسی قرار گرفت.بررسی ها نشان داد که بازی درمانی سبب کاهش پرخاشگری بدنی در کودکان گردیده است.افرادی که اقدام به ورزش می نمایند کمتر از خود، ناهجاری های رفتاری مانند پرخاشگری بروز می دهند. دانش اموزانی که ورزش می کنند دارای اعتماد به نفس بالاتر و روحیه شاداب تر و اخلاق ارتباطی بهتر نسبت به انهایی که کم تحرک هستند می باشند.ورزش بر سلامت روان دانش اموزان دختر مقطع ابتدایی اثر مثبت دارد. |
| کلیدواژه ها |
| پرخاشگری، اختلالات روانی، تربیت بدنی، دانش اموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |