تاثیر الگوی ماهر و انتظار برای اموزش بر مشارکت ورزشی و دقت سرویس ساده والیبال( یک مرور نظام مند)
کد مقاله : 1278-4THPECONF (R1)
نویسندگان
علی محمدی *1، زهرا قندی شاه اباد2، مرتضی همایون نیا3
1گروه اموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان تهران ایران
2دانشگاه فرهنگیان
3گروه اموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان ساری تهران
چکیده مقاله
هدف از انجام تحقیق پیش رو بررسی میزان تاثیر گذاری الگوی ماهرو انتظار برای آموزش بر مشارکت ورزشی ودقت سرویس ساده والیبال می باشد. تحقیق حاضر به صورت کتابخانه ای انجام شده و به مرور و بررسی تحققات انجام شده در این حوزه می پردازد. تأثیر الگوی ماهرو انتظار برای آموزش به این صورت است که این الگو باعث افزایش انگیزش تحصیلی درونی، اشتغال آموزشی (از جمله اشتغال انگیزشی و اشتغال یادگیری) و بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود. در پژوهش‌ها نشان داده شده است که استفاده از این الگو در آموزش موجب تفاوت معنادار در این متغیرها نسبت به گروه‌هایی که آموزش دریافت نکرده‌اند، می‌گردد. به عبارت دیگر، الگوی انگیزشی انتظار- ارزش می‌تواند نقش موثری در ارتقای انگیزش و یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد و متعاقباً در عملکرد تحصیلی آنها نیز اثر مثبت بگذارد. همچنین، تعیین انتظارات صحیح و مثبت از سوی معلمان می‌تواند پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تسهیل کند و محیط آموزشی سالم‌تری ایجاد نماید. انتظارات معلم به عنوان یک عامل انگیزشی، رفتار و یادگیری دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند موجب بهبود قابل توجهی در پیشرفت تحصیلی شود.
کلیدواژه ها
الگوی ماهرو انتظار، آموزش، مشارکت ورزشی ودقت سرویس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر