تحلیل نقش طراحی حیاط پویا در ارتقای علاقمندی دانش آموزان به فعالیت ورزشی با رویکرد شش کلاه تفکر
کد مقاله : 1283-4THPECONF (R1)
نویسندگان
فرحناز قاسمیان1، نازنین حسن نیا *2، عاطفه قوامی3
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان مازندران
2اموزش و پرورش
3خراسان شمالی شیروان شهریار ۱۲ پلاک۴
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر طراحی حیاط پویا بر علاقمندی دانش‌آموزان به فعالیت ورزشی به روش شش کلاه تفکر پرداخته ‌است. روش پژوهش مورد استفاده، کیفی از نوع مطالعه موردی و مبتنی بر تحلیل روایت بود و به روش تحلیل مضمون و با به کارگیری چارچوب " شش کلاه تفکر داده ها از طریق ابزار مشاهدات و مصاحبه، بازخوردها و تاملات حرفه ای معلم راهنما و استاد راهنما ضبط و سپس مکتوب در سه جلسه گردآوری شد و در دبیرستان دخترانه حافظ شهرساری(ناحیه یک) به روش نمونه‌گیری غیرتصادفی از نوع هدفمند فضای ورزشی (حیاط مدرسه) دبیرستان حافظ انتخاب شد. نتایج پژوهش نشان داد که حیاط ورزش دبیرستان دارای نقاط قوت برجسته از جمله؛ توجه به زیبایی‌شناسی و انگیزش دانش‌آموزان ، روابط انسانی بسیار خوب، خلاقیت در حل برخی مشکلات، زیرساخت‌های اولیه ایمنی و نقاط ضعف بحرانی از جمله؛ مشکلات ایمنی جدی (برق، لوله‌ها، پنجره‌ها)، ضعف در نگهداری و تعمیرات، سیستم نظافت و بهداشت ناکافی، مدیریت نامناسب فضای ورزشی برخوردار است. بنابراین توسعه کیفیت حیاط مدرسه می‌تواند انگیزه‌ی مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی را افزایش دهد.
کلیدواژه ها
حیاط پویا، روش شش کلاه تفکر، علاقمندی دانش‌آموزان و فعالیت ورزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر