| مروری بر پژوهشهای اخیر کاربرد فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در آموزش مهارتهای حرکتی در مدارس |
| کد مقاله : 1284-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
نجمه برقی * وزارت آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| با رشد چشمگیر فناوری در دو دهه اخیر، حوزه آموزش نیز شاهد تغییرات بنیادین شده است. در این مطالعه، کاربرد فناوریهای نوین از جمله واقعیت مجازی/ افزوده، بازیهای حرکتی هوشمند، دستگاههای پوشیدنی سنجش حرکت، و سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) در آموزش مهارتهای حرکتی دانشآموزان کلاسهای درس تربیتبدنی بررسی شده است. نتایج نشان میدهد که استفاده از این فناوریها به بهبود مهارتهای حرکتی و جسمانی دانشآموزان، افزایش انگیزه و مشارکت آنان، و افزایش امکان ارائه آموزش متناسب با نیازهای فردی کمک کرده است. به عنوان مثال، بازیهای حرکتی مبتنی بر AI باعث افزایش اعتمادبهنفس دانشآموزان شده، و سامانههای هوشمند ارزیابی حرکتی امکان ارائه بازخورد فوری و ارزیابی عینی را فراهم کردهاند. با این حال، چالشهایی مانند نیاز به زیرساخت مناسب دیجیتال، آموزش تخصصی معلمان و ملاحظات اخلاقی (حریم خصوصی دانشآموزان) همچنان وجود دارد. از این رو، برای بهرهبرداری مؤثر از فناوریهای نوین در تربیتبدنی مدارس، تدوین سیاستهای حمایتی، توانمندسازی معلمان تربیت بدنی و تأمین تجهیرات لازم ضروری است. مطالعهی حاضر با مرور پژوهشهای اخیر ، چشماندازی روشن از پیشرفتها و کاستیهای موجود در این حوزه را ترسیم میکند. |
| کلیدواژه ها |
| مهارتهای حرکتی، فناوریهای نوین، هوش مصنوعی، دانشآموزان، مدارس. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |