| مرور نظام مند کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی دوره ابتدایی |
| کد مقاله : 1301-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
نرجس صادقی * وزارت آموزش و پرورش |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی در حال تغییر بنیادی نحوهی تجربه و درک ما از ورزش است. از تحلیل دقیق عملکرد ورزشکاران تا خلق تجربههای تماشایی بینظیر برای بینندگان و تماشاچیان، هوش مصنوعی امروز در تمام بخشهای ورزش حضور دارد. هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوآورانه، می تواند تاثیر بسزایی بر تربیت بدنی در مدارس داشته باشد. برخی از تاثیرات این فناوری عبارتند از: افزایش تعامل و مشارکت دانش آموزان: با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می توان بهبود فرصت های تعامل و مشارکت دانش آموزان در فعالیت های بدنی فراهم کرد. ارتقاء تجربه آموزشی: هوش مصنوعی میتواند بهبودی در نحوه آموزش و یادگیری مهارت های تربیت بدنی ایجاد کند و تجربه آموزشی دانش آموزان را بهبود بخشد. پیش بینی و ارزیابی: سامانه های هوش مصنوعی میتوانند بهبودی در فرایند پیش بینی عملکرد و ارزیابی پیشرفت دانش آموزان در حوزه تربیت بدنی ایجاد کنند. تنظیم برنامه های آموزشی: با بهره گیری از تحلیل داده ها و الگوریتم های هوش مصنوعی، میتوان برنامه های آموزشی را به خصوص در حوزه تربیت بدنی بهینه سازی کرد. تشویق و انگیزه بخشی: سامانه های هوش مصنوعی میتوانند از طریق ارائه بازخوردهای مثبت و تشویق کننده، انگیزه دانش آموزان را برای فعالیت های بدنی افزایش دهند. بنابراین، هوش مصنوعی میتواند بهبودی محسوسی در تربیت بدنی مدارس ایجاد کرده و تجربه آموزشی دانش آموزان را بهبود بخشد. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی،تربیت بدنی،دوره ابتدایی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |