| تحلیل کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی به دانشجویان دانشگاه ها در تقابل با کلاس درس سنتی |
| کد مقاله : 1314-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
احمد محمدی مقدم *1، عارفه حسنوند2، سهیلا حسنوند3 1Department of Physical Education, Khorramabad Branch, Islamic Azad University, Khorramabad, Iran 2دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات 3دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب |
| چکیده مقاله |
| با ظهور دورهای جدید از انقلاب علمی و فناوری، توسعه چشمگیر هوش مصنوعی به شکلی گسترده وارد زندگی روزمره بشر شده است. تربیت بدنی، به عنوان یکی از فعالیتهای آموزشی روزانه انسانها، نقش مهمی در ارزیابی کیفیت آموزشی و عملکرد دانشجویان در کالجها و دانشگاهها ایفا میکند. با گذشت زمان، کاستیهای متعددی در روشهای سنتی تدریس آشکار شده است؛ در مقابل، تواناییها و ویژگیهای منحصر به فرد هوش مصنوعی تا حد زیادی میتوانند این ضعفها را جبران کنند. در حال حاضر، ادغام هوش مصنوعی با تربیت بدنی همچنان در مراحل اولیه اکتشاف قرار دارد. این مقاله ابتدا به بررسی تاریخچه و اصول پایه فناوری هوش مصنوعی میپردازد. سپس، با تمرکز بر وضعیت کنونی تربیت بدنی در مراکز آموزش عالی، مشکلات موجود در شیوههای سنتی تدریس تحلیل میشود. در ادامه، فناوریهایی مانند واقعیت مجازی، تجزیه و تحلیل کلان دادهها و تشخیص هوشمند به عنوان نوآوریهایی مطرح میشوند که توانایی برطرف کردن کمبودهای روشهای سنتی تدریس ورزش را دارند. در انتهای مقاله، چشمانداز کاربرد هوش مصنوعی در تربیت بدنی دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و تأثیرات آن بر آینده این حوزه تحلیل میشود. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، کلاس تربیت بدنی سنتی، دانشگاه ها، فناوری. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |