| نقش هوش مصنوعی در بهبود آموزش تربیتبدنی و استعدادیابی دانشآموزان متوسطه اول ناحیه دو کرمان |
| کد مقاله : 1323-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
هادی پورحاجی *1، حسین ادیب1، محمدامین عبدالهی2، سیدحسام الدین حسینی2 1فرهنگی 2دانشجو |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی در سالهای اخیر به یکی از مؤثرترین فناوریهای تحولآفرین در حوزه آموزش تبدیل شده است و میتواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت تدریس درس تربیتبدنی ایفا کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر کاربرد ابزارهای هوشمند بر بهبود فرآیند آموزش و استعدادیابی ورزشی دانشآموزان پایههای هفتم تا نهم انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی–تحلیلی بوده و دادهها از طریق پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. یافتهها نشان داد استفاده از فناوریهای هوشمند، دقت ارزیابیهای حرکتی را افزایش داده و امکان ارائه بازخوردهای لحظهای و برنامهریزی تمرینهای فردمحور را فراهم میکند. همچنین نتایج حاکی از آن بود که ابزارهای هوش مصنوعی با تحلیل دقیق تواناییهای جسمانی، فرآیند شناسایی استعدادهای ورزشی را علمیتر و قابلاعتمادتر ساختهاند. بهرهگیری از این فناوریها موجب افزایش مشارکت دانشآموزان، بهبود کیفیت تدریس و ارتقای انگیزه آنان برای فعالیت بدنی نیز گردید. بر اساس نتایج، هوش مصنوعی میتواند بهعنوان ابزاری کارآمد در تقویت یادگیری، بهبود ارزیابیها و توسعه استعدادیابی ورزشی در مدارس مورد استفاده قرار گیرد. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، استعدادیابی، تربیتبدنی، ارزیابی، هوشمندسازی. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |