تاثیر یک دوره بازی های ویدویی فعال بر سواد بدنی، انگیزش مشارکت در فعالیت ورزشی در دانش آموزان 10-7 ساله
کد مقاله : 1325-4THPECONF (R1)
نویسندگان
محمد حاجی فروش *1، پروانه شفیع نژاد2
1گروه تربیت بدنی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران
2کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
چکیده مقاله
بنابراین هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر یک دوره بازی های ویدویی فعال بر سواد بدنی، انگیزش مشارکت در فعالیت ورزشی در دانش آموزان 10-7 ساله است. روش تحقیق پژوهش حاضر نیمه تجربی، طرح تحقیق آن شامل طرح پیش آزمون-پس آزمون و در زمره پژوهش‌های کاربردی بود. جامعۀ آماری آن شامل تمامی دانش آموزان 10-7 ساله مدارس ابتدایی استان کرمانشاه بود که تعداد 42 نمونه از میان دانش آموزان مدارس شهر کرمانشاه به صورت تصادفی-خوشه‌ای انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 16 جلسه تمرینات را دریافت کرد. برای اندازه گیری سواد بدنی از آزمون سوادبدنی کانادایی-2 و برای سنجش انگیزه مشارکت ورزشی از پرسشنامه گیل و همکاران(1983) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری تی مستقل و تی همبسته برای مقایسه بین گروهی و درون گروهی اجرا شد. نتایج بیانگر اثر معنادار تمرینات ویدویی فعال بر سواد بدنی و انگیزش مشارکت ورزشی کودکان 10-7 ساله بود. با توجه به یافته های بدست آمده از پژوهش حاضر، به مربیان، والدین و معلمان ورزشی توصیه می شود از بازی های ویدویی برای ارتقاء سواد بدنی و انگیزه شرکت در ورزش دانش آموزان بهره برند.
کلیدواژه ها
بازی های ویدیویی فعال، سواد بدنی، انگیزه مشارکت در ورزش، دانش آموزان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر