| تاثیر یک دوره بازی های ویدویی فعال بر سواد بدنی، انگیزش مشارکت در فعالیت ورزشی در دانش آموزان 10-7 ساله |
| کد مقاله : 1325-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
محمد حاجی فروش *1، پروانه شفیع نژاد2 1گروه تربیت بدنی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران 2کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| بنابراین هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر یک دوره بازی های ویدویی فعال بر سواد بدنی، انگیزش مشارکت در فعالیت ورزشی در دانش آموزان 10-7 ساله است. روش تحقیق پژوهش حاضر نیمه تجربی، طرح تحقیق آن شامل طرح پیش آزمون-پس آزمون و در زمره پژوهشهای کاربردی بود. جامعۀ آماری آن شامل تمامی دانش آموزان 10-7 ساله مدارس ابتدایی استان کرمانشاه بود که تعداد 42 نمونه از میان دانش آموزان مدارس شهر کرمانشاه به صورت تصادفی-خوشهای انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 16 جلسه تمرینات را دریافت کرد. برای اندازه گیری سواد بدنی از آزمون سوادبدنی کانادایی-2 و برای سنجش انگیزه مشارکت ورزشی از پرسشنامه گیل و همکاران(1983) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری تی مستقل و تی همبسته برای مقایسه بین گروهی و درون گروهی اجرا شد. نتایج بیانگر اثر معنادار تمرینات ویدویی فعال بر سواد بدنی و انگیزش مشارکت ورزشی کودکان 10-7 ساله بود. با توجه به یافته های بدست آمده از پژوهش حاضر، به مربیان، والدین و معلمان ورزشی توصیه می شود از بازی های ویدویی برای ارتقاء سواد بدنی و انگیزه شرکت در ورزش دانش آموزان بهره برند. |
| کلیدواژه ها |
| بازی های ویدیویی فعال، سواد بدنی، انگیزه مشارکت در ورزش، دانش آموزان. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |