| چگونه توانستم با استفاده از دانش تربیتبدنی، کیفیت اجرای ساعت تربیتبدنی را در مدرسهای فاقد معلم متخصص بهبود بخشم؟ |
| کد مقاله : 1367-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
امیرحسین خیری پور1، محمد صحبتی ها *2 1آموزش و پرورش 2گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| هدف از این مطالعه بهبود کیفیت زنگ ورزش در مدرسهای بود که فاقد معلم تخصصی تربیتبدنی بود و معلمان پایه نیز آشنایی کافی با بازیها و فعالیتهای مناسب هر پایه را نداشتند. در ابتدای دوره کارورزی مشاهده شد که به دلیل نبود برنامهریزی و آگاهی لازم، دانشآموزان زمان زنگ ورزش را بدون فعالیت مؤثر سپری میکنند. بهعنوان دانشجومعلم رشته تربیتبدنی، تلاش شد با بهرهگیری از آموزشهای علمی و مهارتی، تحولی در روند اجرای زنگ ورزش ایجاد شود. برای این منظور اقداماتی از جمله: برگزاری مسابقات طنابکشی و بسکتبال، معرفی و آموزش بازیهای مناسب برای هر پایه تحصیلی، ارائه راهنماییهای تخصصی به همکاران، برگزاری جلسه آموزشی درباره اهمیت خواب، تغذیه سالم و سبک زندگی فعال برای دانشآموزان، و نیز آموزش مهارت طنابزنی انجام شد. نتایج نشان داد که با برنامهریزی صحیح، ایجاد جذابیت در فعالیتها، همکاری معلمان و مشارکت فعال دانشآموزان، میتوان کیفیت درس تربیتبدنی را حتی در شرایط نبود معلم ورزش نیز بهطور چشمگیری ارتقا داد. این تجربه نشان داد که حضور فرد متخصص و ایجاد تنوع در فعالیتها موجب افزایش انگیزه، نشاط و مشارکت دانشآموزان در زنگ ورزش میشود. |
| کلیدواژه ها |
| دانش تربیتبدنی، کارورزی، اقدام پژوهی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |