استفاده از تمرینهای تعادل و هماهنگی برای بهبود مهارتهای حل مسئله ریاضی
کد مقاله : 1372-4THPECONF (R1)
نویسندگان
رضا فلاح مقدم *
دانشگاه فرهنگیان تهران
چکیده مقاله
این مقاله مروری-پژوهشی به بررسی نقش تمرینهای تعادل و هماهنگی )حیطههای تربیت بدنی( در تقویت
مهارتهای حل مسئله ریاضی میپردازد. با تلفیق نظریه شناخت متجسم(Cognition Embodied ، (شواهد
تجربی بینالمللی و مطالعات ایرانی مرتبط، نشان داده میشود که برنامههای منظم حرکتی و بازیهای حرکتی
هدفمند میتوانند از طریق بهبود عملکرد اجرایی )حافظه کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی(، تقویت حافظه
فضایی و افزایش انگیزه و درگیری بدنی-شناختی، توانایی دانشآموزان در حل مسائل ریاضی را ارتقا دهند.
مقاله پیشنهادهایی عملی برای یک برنامه ده هفتهای مبتنی بر تمرینهای تعادل و هماهنگی ویژه ٔ مدارس
ایران ارائه میدهد و پیامدهای آموزشی و سیاستی آن را برای معلمان، کارشناسان تربیت بدنی و مسئوالن
تعلیم و تربیت تشریح میکند.
کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم با تلفیق نظریه شناخت متجسم(Cognition Embodied ، (شواهد
تجربی بینالمللی و مطالعات ایرانی مرتبط، نشان داده میشود که برنامههای منظم حرکتی و بازیهای حرکتی
هدفمند میتوانند از طریق بهبود عملکرد اجرایی )حافظه کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی(، تقویت حافظه
فضایی و افزایش انگیزه و درگیری بدنی-شناختی، توانایی دانشآموزان در حل مسائل ریاضی را ارتقا دهند.
مقاله پیشنهادهایی عملی برای یک برنامه ده هفتهای مبتنی بر تمرینهای تعادل و هماهنگی ویژه ٔ مدارس
ایران ارائه میدهد و پیامدهای آموزشی و سیاستی آن را برای معلمان، کارشناسان تربیت بدنی و مسئوالن
تعلیم و تربیت تشریح میکند.
کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم
کلیدواژه ها
کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر