| استفاده از تمرینهای تعادل و هماهنگی برای بهبود مهارتهای حل مسئله ریاضی |
| کد مقاله : 1372-4THPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
رضا فلاح مقدم * دانشگاه فرهنگیان تهران |
| چکیده مقاله |
| این مقاله مروری-پژوهشی به بررسی نقش تمرینهای تعادل و هماهنگی )حیطههای تربیت بدنی( در تقویت مهارتهای حل مسئله ریاضی میپردازد. با تلفیق نظریه شناخت متجسم(Cognition Embodied ، (شواهد تجربی بینالمللی و مطالعات ایرانی مرتبط، نشان داده میشود که برنامههای منظم حرکتی و بازیهای حرکتی هدفمند میتوانند از طریق بهبود عملکرد اجرایی )حافظه کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی(، تقویت حافظه فضایی و افزایش انگیزه و درگیری بدنی-شناختی، توانایی دانشآموزان در حل مسائل ریاضی را ارتقا دهند. مقاله پیشنهادهایی عملی برای یک برنامه ده هفتهای مبتنی بر تمرینهای تعادل و هماهنگی ویژه ٔ مدارس ایران ارائه میدهد و پیامدهای آموزشی و سیاستی آن را برای معلمان، کارشناسان تربیت بدنی و مسئوالن تعلیم و تربیت تشریح میکند. کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم با تلفیق نظریه شناخت متجسم(Cognition Embodied ، (شواهد تجربی بینالمللی و مطالعات ایرانی مرتبط، نشان داده میشود که برنامههای منظم حرکتی و بازیهای حرکتی هدفمند میتوانند از طریق بهبود عملکرد اجرایی )حافظه کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی(، تقویت حافظه فضایی و افزایش انگیزه و درگیری بدنی-شناختی، توانایی دانشآموزان در حل مسائل ریاضی را ارتقا دهند. مقاله پیشنهادهایی عملی برای یک برنامه ده هفتهای مبتنی بر تمرینهای تعادل و هماهنگی ویژه ٔ مدارس ایران ارائه میدهد و پیامدهای آموزشی و سیاستی آن را برای معلمان، کارشناسان تربیت بدنی و مسئوالن تعلیم و تربیت تشریح میکند. کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم |
| کلیدواژه ها |
| کلید واژهها: تعادل، هماهنگی، تربیت بدنی، حل مسئله، ریاضیات، شناخت متجسم |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |