نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی از طریق شبکه شاد
کد مقاله : 1383-4THPECONF
نویسندگان
مهستی حیدری مهر1، علی محمدی *2
1دبیر آموزش و پرورش دانشجوی کارشناسی ارشد رفتارحرکتی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نسیبه
2عضوهیات علمی دانشگاه تحلیل گر و نویسنده درحوزه ه آموزشی،فرهنگی وورزشی
چکیده مقاله
این اقدام‌پژوهی با هدف بهبود کیفیت آموزش تربیت‌بدنی در محیط مجازی شبکه شاد و ارتقای مشارکت دانش‌آموزان از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی انجام شد. در آغاز پژوهش مشاهده شد که دانش‌آموزان انگیزه کمی برای شرکت در کلاس‌های مجازی تربیت‌بدنی دارند و اجرای حرکات ورزشی به‌دلیل نبود بازخورد مناسب، با خطاهای زیادی همراه است. برای رفع این مشکل، مجموعه‌ای از راهکارهای فناورانه شامل استفاده از تحلیل ویدئویی هوش مصنوعی، تولید محتوای چندرسانه‌ای جذاب، طراحی چالش‌های ورزشی هفتگی و بهره‌مندی از پیام‌رسان‌های هوشمند در شاد اجرا شد. یافته‌ها نشان داد که پس از اجرای این راهکارها، میزان مشارکت دانش‌آموزان به‌طور چشمگیری افزایش یافت، کیفیت اجرای مهارت‌های جسمانی بهبود پیدا کرد و تعامل میان معلم و دانش‌آموز به‌صورت محسوسی بیشتر شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین و ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند آموزش تربیت‌بدنی را در محیط‌های مجازی کارآمدتر، جذاب‌تر و تعاملی‌تر سازد.
کلیدواژه ها
فناوری‌های نوین آموزشی. فناوری دیجیتال. یادگیری هوشمند. ابزارهای الکترونیکی. واقعیت افزوده (AR). واقعیت مجازی (VR). تحلیل داده‌های حرکتی. یادگیری مبتنی بر موبایل. نرم‌افزارهای آموزشی. پلتفرم‌های آنلاین. سیستم‌های هوشمند یادگیری. اتوماسیون آموزشی. یادگیری شخصی‌سازی‌شده. هوش مصنوعی در آموزش. پردازش تصویر. تحلیل ویدئو. تشخیص الگوی حرکتی. مدل‌سازی بدن (Pose Estimation). یادگیری عمیق‌. الگوریتم‌های هوشمند. بازخورد خودکار. معلم هوشمند‌. چت‌بات آموزشی. ارزیابی هوشمند. سیستم توصیه‌گر تمرینات ورزشی‌. شبکه شاد. کلاس مجازی. ارتباط برخط. آموزش از راه دور. تعامل معلم و دانش‌آموز. محیط یادگیری الکترونیکی. مدیریت کلاس در شاد. محتوای دیجیتال. ارسال ویدئو در شاد. چالش‌های ورزشی در شاد. آموزش ترکیبی (حضوری/مجازی). آموزش تربیت‌بدنی. مهارت‌های حرکتی. تمرینات بدنی. توسعه آمادگی جسمانی. حرکات اصلاحی. تمرینات چابکی. تمرینات قدرتی. فعالیت بدنی دانش‌آموزان. ارزیابی عملکرد ورزشی. مربیگری ورزشی دیجیتال. افزایش انگیزه. یادگیری فعال. مشارکت دانش‌آموز. تقویت اعتمادبه‌نفس. یادگیری خودراهبر. بازخورد فوری. یادگیری مهارت‌های بدنی. بهبود عملکرد فردی. اقدام‌پژوهی. بهبود فرآیند تدریس‌. روش‌های نوین یاددهی–یادگیری. تحلیل کیفی. ارزیابی عملکرد. مشاهده میدانی. داده‌کاوی آموزشی. نوآوری آموزشی. تحول دیجیتال در مدرسه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر