| کاربرد نوآوری و فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1399-4THPECONF |
| نویسندگان |
|
محمد خسروی *، مهدی صحراگرد گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان ، بیرجند، ایران |
| چکیده مقاله |
| این پژوهش با هدف بررسی نقش نوآوریها و فناوریهای نوین در ارتقای کیفیت آموزش تربیت بدنی و بهبود عملکرد دانشآموزان انجام شد. دادهها با رویکرد کیفی و تحلیل محتوای تطبیقی از منابع علمی مرتبط گردآوری شدند. نتایج نشان میدهد که بهرهگیری از ابزارهای هوشمند، سیستمهای تحلیل حرکتی و فناوریهای دیجیتال موجب افزایش دقت در ارزیابی حرکات، ارائه بازخورد فوری و طراحی تمرینات شخصیسازیشده میشود. تحلیلها حاکی از آن است که استفاده از فناوریهای پوشیدنی، اپلیکیشنهای آموزشی و محیطهای مجازی تعاملی، مشارکت فعال و انگیزه دانشآموزان را افزایش داده و یادگیری مهارتهای حرکتی را تسهیل میکند. همچنین، یافتهها نشان داد که فناوریهای نوین با فراهم کردن دادههای دقیق حرکتی، توانایی معلمان را در برنامهریزی آموزشی مبتنی بر شواهد تقویت کرده و زمینه توسعه حرفهای آنان را فراهم میسازد. با وجود برخی محدودیتها شامل نیاز به زیرساخت مناسب، آموزش معلمان و رعایت اصول اخلاقی مرتبط با دادههای فردی، نتایج بیانگر آن است که ادغام هدفمند فناوریها میتواند کیفیت یاددهی و یادگیری، دقت ارزیابی و عدالت آموزشی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. این پژوهش چشماندازهای جدیدی برای طراحی برنامههای کارآمد تربیت بدنی و توسعه رویکردهای نوین آموزشی ارائه میدهد. |
| کلیدواژه ها |
| فناوریهای نوین، آموزش تربیت بدنی، هوش مصنوعی، یادگیری حرکتی، بازخورد هوشمند. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |