تاثیر آموزش تاکتیکی و تکنیکی بر مهارت های شناختی و حرکتی
کد مقاله : 1401-4THPECONF
نویسندگان
مریم خانی *
اموزش پرورش
چکیده مقاله
روش‌های آموزشی تمرکز و بررسی برنامه‌های درسی در تربیت‌بدنی همیشه دستخوش تغییر و مباحث بحث بوده است. در حالی که معلمان از نظر فنی و استفاده از ورزش استفاده کرده‌اند، آموزش‌های تاکتیکی بازی‌های محور را در آموزش بازی‌ها در آموزش‌های بدنی رواج بیشتری یافته‌اند. از زمان معرفی مدل بازی‌های تاکتیکی توسط اسلین، گریفین و میچل، کاربرد و کاربرد آن در آموزش و تحقیق افزایش یافته است. با توجه به تحقیقات تحقیقات موجود و فقدان یک بررسی جامع، این مرور سیستماتیک با هدف تحلیل کامل ادبیات مرتبط با (بازی تاکتیکی)TGM در تربیتبدنی، با بررسی بر روندها و تحولات جاری انجام شده است. ما با جستجوی سیستماتیک در چهار پایگاه آنلاین، 38 مقاله مرتبط با آموزش تاکتیکی و تکنیکی بر مهارت شناختی و عملکرد حرکتی بررسی می‌کند. نتایج این تحلیل نشان می‌دهد که تحقیقات مرتبط با TGM در تربیت بدنی، به‌ویژه در سطح ابتدایی و راهنمایی، به طور پیوسته در حال افزایش است. این مطالعه‌ی پژوهش‌های مرتبط با سیستم‌های به‌منظور گردآوری داده‌ها، مطالعاتی که در سال‌های اخیر از پایگاه‌های معتبر PubMed، Scopus و Google Scholar، استخراج و تحلیل منتشر شده‌اند. این مطالعه مروری سیستماتیک گزارش می‌دهد که در روش بازی تاکتیکی به‌طور قابل توجهی نتایج را در مهارت‌های تاکتیکی، اجرای مهارت‌های عاطفی، فنی، مهارت‌های شناختی و فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های ورزشی مانند بسکتبال، والیبال، بدمینتون، نتبال، هندبال، بهبود بخشیدن به نتایج، بهبود بخشید.
کلیدواژه ها
آموزش بازی تاکتیکی تکنیکی. شناخت، عملکرد حرکتی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی